W niedzielę wracają pociągi do Zakopanego

Czwartek, 1 stycznia 1970 01:00

Zakończyły się prace przy budowie linii kolejowej w Świnnej Porębie, którą prowadzi połączenie kolejowe z Zakopanem. Nieczynna obecnie trasa kolejowa pod Tatry w najbliższych dniach zostanie ponownie uruchomiona. Po nowej linii pociągi pojadą z prędkością 90 km/h o 30 km/h szybciej niż na starym odcinku.

Już w niedzielę 14 grudnia pociągi z Krakowa do Zakopanego pojadą nowym 9 km odcinkiem linii przez największy w Małopolsce most kolejowy. Tor, przystanek i dwa wysokie mosty wybudowano w innej lokalizacji, gdyż powstaje zbiornik wodny w Świnnej Porębie. Miejsce po starym torze i stacji Skawce zaleje woda.

Tor kolejowy na odcinku Stryszów – Sucha Beskidzka przebiega m.in. po nowym nasypie hydrotechnicznym i czaszy zbiornika wodnego. Na trasie wyposażonej w nową sieć trakcyjną zbudowano dwa mosty. W Dąbrówce nad rzeką Stryszawka powstała 4-przęsłowa, 234 m przeprawa o wysokość 27 m. Większy prawie 400-metrowy most zbudowano
w Zembrzycach nad Skawą. Ten 7-przęsłowy obiekt, na 24 m podporach jest największym tego typu obiektem w Małopolsce.

Po nowej linii pociągi pojadą z prędkością 90 km/h o 30 km/h szybciej niż na starym odcinku. Sprawny i bezpieczny ruch na jednotorowej linii zapewnią nowoczesne urządzenia i zdalnie sterowana mijanka w Zembrzycach Nowych oraz modernizacja 5 przejazdów kolejowo-drogowych. Ze względu na budowę zbiornika przeniesiono również przystanek Zembrzyce. Likwidacji uległa stacja Skawce, której teren zaleje woda.

Prace przy budowie linii rozpoczęły się w 2012 r. Od marca do 14 czerwca oraz od września do 10 grudnia br. zakres prac wymagał całkowitego zamknięcia linii. Tylko na czas wakacji przywrócono ruch kolejowy. Od 14 grudnia na trasę z Krakowa do Zakopanego wrócą pociągi m.in. Monciak z Gdyni Więcej informacji www.rozklad.plk-sa.pl.

Źródło: PKP, oprac. r/ zdj. Szymon Pyzowski
Więcej na temat
komentarze
reklama
reklama